torsdag 29 maj 2008

föräldrafika

imorse blev det till att gå upp tidigt. fick väcka Melwin vid 08 så att vi skulle hinna med allt som skulle göras innan fikat.
vi var nämligen hemma hos mig denna gång.
mycket trevligt var det i alla fall, men gud vad olika barnen växer. Vi var bara 4 idag och alla 4 barnen är helt olika, men tur är väll det... varje barn är ju verkligen speciellt...
Och Melwin härjade runt som vanligt. syns att han är ensambarn, roffar åt sig allt i sin väg.. haha för go är ha ju... men det är bara att ge igen :)
kanske dags för en till??? nej, tror inte det. vill njuta av tiden med lillen först....

Igår så var jag iväg på en kurs på bvc. första hjälpen för barn. så mamma kom vid 17.30 för att passa Melwin eftersom JOhnni jobbar... och vi skulle ju hålla på till 21.30. ganska så lång tid men det gick väldigt fort... mycket teaterapande och det är jag inte så förtjust i, men det gick relativt bra.. så nästa onsdag är det igen....
känner att dt är ganska så lärorikt hur man ska göra i olika situationer, särskilt när det gäller barnen. man vet ju hur mycket som kan hända.

När jag kom hem så sov Melwin sen länge... Mamma tycker han är så duktig när han ska sova... bara att lägga ner honom så är det klart sen. såg på Nanny häromdan och hon dom var hos håller på och lägger sina barn i 3 timmar... förstår varför vissa har ångest när kvällen kommer...

Innan mamm åkte så läste hon receptet för sockerkaka så det vara bara för mig att slänga ihop allt. mycket behändigt, skulle alltid ha någon som läste för en, tar ju sån tid... och sockerkaka har jag inte ens bakat förut, hade inte ens någon form, men mamma köpte med en åt mig...
vad skulle man gör utan mamma????

Nu sitter jag på jobbet... ganska så drygt men nu är det inte så länge kvar.... varmt är det också...

ska försöka att greja lite här nu

Inga kommentarer: