söndag 18 maj 2008

BRÖLLOP!!!!!

jaha, då har man blivit lurad så det skriker om det....
igår när vi svängde ner till hembygdsgården så står Putte (bror) där och ger oss ett bröllopsprogram och sa att vi fick vända och åka till kyrkan istället...... alla har lurat alla... vad vi trodde så var det ju en överraskningsfest för Abbe (syrran) eftersom hon fyller 40, så flera månader har vi försökt att hålla tyst om det här och nu visar det sig att hon har lurat alla förutom Putte och Sandra som fick äran att vara toastmasters....
Så det var ju bara att gå in i kyrkan efter att Johnnis mamma fick åka dit och hämta Melwin istället...
och när dörrarna öppnas och de går in så hade hon en gör fin klänning och alla barnen var super fina... blev lite blött i ögonen på en gång.... *snyft*
fast det blev ÄNNU värre när Sandra tar sin gitarr och sjunger ´för att du finns´ av sonja alden... då rann det floder.. man blir så mycket mer berörd av riktig sång....

sen fick vi åka tillbaka där det väntade trerätters middag... super gött.. blev lite allt möljigt ståhej som hör bröllop till.. och Julia, syrrans äldsta barn sjöng solo även hon. blev det `vackraste jag vet` och även då rann tårarna, inte bara på mig kan jag säga, tillochmed Johnni var glansig på ögonen kan jag säga... hon var helt otorligt duktig och tuft att hon vågade. sen vid 22 så drog bandet igång `roll-on` ett skit bra koverband.. min gamla lärare förövrigt.... dom är super bra.... så då blev det bröllopsdans och mycket mer.... dans till klockan 02 då var det slut på det roliga och det var jag också kan jag säga...
ett under att jag orkar sitta här och skriva överhuvud taget.. men jag sover aldrig länge när jag är bakfull.. tråkigt för man kan ju behöva... Johnni ligger och snusar och sover han.... själv så längtar jag efter att pussa på min lilla grabb... blir vid 14 vi åker dit och hämtar honom...
*längtar*

ska lägga ut lite bilder när tid finnes.. just nu så orkar jag inte med det...
nej, ska nog krypa ner i sängen igen tror jag....

1 kommentar:

Nathalie sa...

Vad kul med bröllop! Och spännande när det var hemligt! =) Väntar på bilder =))