måndag 30 juni 2008

Äntligen!

så är altanen färdig.. eller golvet i alla fall, men bara det är gött för nu kan man ju sitta där, skulle ju egentligen redan ha varit färdigt i lördags, men skruven tog slut.. attans...

på lördagkväll så var vi till syster och åt mat. kebab och ris. mumma. sen så hade jag och johnni lite mys här hemma, plöjde igenom två irene huss filmer med lite lördagsgodis,

igår så målade jag alla reglarna till taket, blev fulla carporten med reglar + massor av vit färg på asvalten, men det får man räkna med när jag målar.
Johnni var borta på match hela dagen så jag och Melwin tog oss en tur till stan, blev inte så mycket handlat mer än skruv till altan och blöjor så det räcker ett tag till :)
på kvällen efter att Melwin hade gått och lagt sig så blev det grillning hos Henka och Susanne och sen självklart fotboll.

idag så hade jag en tid hos optikern så vi åkte in allihopa, åkte först till sommarlagret för att kolla på utemöbler eftersom våra är VÄLDIGT slitna.... och självklart så slutade det med att vi bokade en trägrupp med 6 stolar (vi som bara skulle titta) + dynor... skit snygg och faktiskt inte så dyrt men det känns ju såklart...
så imorgon ska vi in och hämta det.
har målat klart reglarna idag, eller har en sida kvar tills imorgon...
Melwin har vart lite skinkig idag, ingen feber men man kan ju undra vart felet ligger... är bättre om dom har feber när de är så här för då vet man ju varför... nu vet man ju inte...
hoppas det blir bättre i alla fall för på onsdag så åker vi till syrran i Stockholm. kul å göra något.

nej, ska joina Johhni i soffan tror jag :)

Inga kommentarer: