fredag 20 juni 2008

Midsommarafton!!

idag är det ju självaste midsommarafton... riktigt mysigt tycker jag , synd bara att det regnar nästan varje år nu för tiden.
vi ska som vanligt umgås med min familj, vi blir hemma hos syrran iår, med alla syskon (nästan) och alla barn + mamma och pappa och några extra personer som tillkommer...
blir först sill och färskpotatis såklart, vi ska vara där kl. 14.
sen på kvällen ska vi även grilla
blir en heldag hos syrran med andra ord.
melwin får sova i kärran eller där det finna plats, blir nog till att gå hem ikväll, tänkte ta oss några öl båda två idag, då är det bra med gångavstånd hem :)
kommer mera imorgon om hur det var :)

igår så tillbringade vi fm i stan, åkte förbi och hämtade syrrans två äldsta barn Julia och Hannah så de fick något att göra eftersom de var ensamma hemma, det gick runt i affärerna på bergvik medans jag och Johnni skulle handla inför midsommar, Johnni fick sig även en ny sjorta och nya strumpor... jag får nog lov att hålla igen ett tag nu, har blivit en del nytt...(svårt att låta bli)
blev även mat och glass till efterätt.. mumma...

sen på kvällen så gjorde vi natchogratäng till oss.. mumma, fick ju lov att ha lite mys då istället... Melwin satt med och skulle äta, fick sitta nakenfis också fick han en egen tallrik med majs och lite annat på... fick även en sked.... men jag kan lova att det låg mer på golvet än i hans mun... haha, de är ju för roliga.. han var i alla fall hel nöjd med att få sitta och grisa helt själv.. synd bara att Nova var hos min mamma...

sen blev det ett kvällsbad. Melwin såg ju ut som en riktig lortonge.. haha... fick sitta där och plaska lite. sen blev det välling och sängen.
vi satt och kolla på fotboll, Henka kom över... eller jag kollade inte så mycket, satt och läste i stället. är ju inte överdrivet intresserad...

Nu så har jag och Melwin varit till shell i froshaga och lämnat tillbaka filmerna som vi hade lånat, blev även in till ica på sista minutenköp.. som vanligt...

nej, fåre återkomma om resten imorgon, ska snart åka iväg.
trevlig midsommarafton på er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni hade en trevlig midsommarafton! =)