söndag 26 april 2009

Stockholm

ja, nu sitter jag i stockholm hos syrran och passar på att blogga lite. håller även på att budar på tågbiljetter hem på tradera som går ut om 20 min så jag får rappa på här lite.

i fredags när jag och Melwin vaknade så åkte vi in till jobbet och fick en underbart god fredagsfrukost. värt varje krona. Melwin charmade runt i vanlig ordning bland både personal och patienter.
Gick även ner till förra jobbet och sa hej, de tycker det är alltid lika roligt att få se Melwin och hur fort de växer...
efter det så var det bara hem och slänga in packningen i bilen och åka och hämta först mamma och sen putte som skulle köra oss till tåget i stan.
Tågresan gick hur bra som helst. Melwin somnade efter tjugo minuter och sov ända fram till centralen så jag och mamma fick en lugn och skön resa och bra platser fick vi också så vi ska inte klaga, får se hur det går på hemvägen bara :)

PÅ fredagen hos Erika tog vi det bara lugnt, Daniel jobbade natten så vi slappade bara och tittade på tv, fast det var ett liv utan dess like, barnen häjade som bara den, så när kvällen kom så somnade Melwin som en stock.
jag med kan jag säga :)

TAR EN LITEN PAUS :)

På lördagen hade Melwin och jag sovmorgon, sov till 8 och det hör inte till vanligheterna kan jag säga. efter frukost så var vi ute och grejade i trädgården innan vi gick en promenad till barkaby för tjejerna skulle klippa sig, fast Tindra vägrade så det blev bara Wilma som blev klippt.
Sen så var vi ute hela dagen fram tills det var dags att grilla, jag låg ute och solade och läste bok medans Melwin sov middag, sen hjälpte jag syrran att klippa ner äppelträden så jag var apa där ett tag och klättrade runt i trädet och klippte av grenar. det har varit världens sommarväder, jag har gått runt i shorts hela dagen , helt underbart och lika varmt är det idag.

Idag så är det ju dags att åka hem och nu har ju jag redan budat färdigt på biljetterna blev lite dyrare än i fredags med ändå väldigt billigt. Barnen har precis varit med Daniel och åkt moped, Melwin stod och hoppade brevid och ville med, men när Daniel tog på sig hjälmen så var det inte lika roligt längre... Blev livrädd.. :) skrutten mammas.
lägger ut lite bilder ikväll kanske om jag orkar, vi får se.

Hoppas att det är lika varmt hemma.

Inga kommentarer: