tisdag 14 juli 2009

Ny klippt

Dags för en uppdatering här igen då.. inte för att det har hänt så mycket men, men

I lördags så var det i alla fall 30-års fest som stod högst upp på listan, jag och melwin tog det lungt under dagen, Nina och Jesper kom och hälsade på så jag bjöd dom på mat och vi satt och töla lite, va ett tag sen vi träffade varann, sen vid 17 så packade jag in allt i bilen och åkte till mamma där Melwin skulle sova.. vid 18 så körde hon mig till Patrik och Carina som bor i Nilsby, inte långt från mamma men ca 1,5 mil från kil ut på landet...
blev välkommsdrink, mat, tipspromenad, lite lekar och dans på bordet :)
kul och träffa lite folk som man inte har träffat på länge... vid halv tre på natten kom mamma och hämtade oss, hon incisterade på att göra de eftersom hon bor så nära, så vi körde hem Johnni och Daggert som skulle sova hos min syrra, sen körde vi hem ett par till apertin och sen följde jag med hem till mamma.

vid 8 på söndag så vkande jag av att Melwin ligger i sin säng och ropar efter momo (mormor)
fast eftersom sängen jag sov i var i vardagsrummet så kunde jag ligga nästan hela dagen.. behövdes fast vi 12 blev det ett samtal till sjukhus rådgivningen för Melwins fot var skullen och infekterad, så jag fick tid vid halv 4, tog mig till Fif i alla fall där jag hämtade upp min privatchafför Emma, TACK för hjälpen, Melwin fick i alla fall sin for tömd på var och sen ett snyggt bandage.

På måndag så hade vi återbesök på VC där de kollade och de såg mycket bättre ut men skulle ha foten i alsolstrit ett dygn till.
Efter att Melwin sovit middag så tog vi en tur och hälsade på Henka och Susanne och barnen, så Melwin fick leka av sig lite, sen hälsade vi även på Emma och Rickard en sväng, blev även en pratstund Med Håkan i garaget innan det var dags för Melwin att sova.

Idag vid 11 så åkte vi till Emma igen, badning på schemat, Melwin som älskar vattnet stortrivdes... blev sen en promenad till ica och handlade innan jag och Melwin packade ihop och åkte hem, han somnade ju såklart i bilen, medans Melwin sov kom mamma och passade honom så Håkan och jag kunde åka ner till syrran och hämta en säng som jag ska ha i extra rummet.
När han vaknade så tog vi oss en cykeltur till frisören så Melwin fick klippa sig för första gången hos en frisör, syrran har ju klippt honom förut, han satt som ett ljus i stolen, rörde sig knappt, så fick han blå färg i håret, så snygg så :)
åkte ner till syrran och töla lite också och nu sover han som en stock... jag ska gå ner och kolla på tv en stund innan jag intar sängen jag med, imorgon förhoppningsvis så blir det stranden om solen är framme något.
kommer en bild på grabben också


nyklippt och snygg :)

Inga kommentarer: