tisdag 21 juli 2009

Chaufför...

Ja, nu har det gått några dagar igens en jag bloggade,
i fredags så blev det en tur till Emma igen, vi gick en promenad till petrus och köpte glass fast Melwin var mer intresserad av att jaga pippi :)
sen blev det pizza och ett dopp i poolen

Lördagen var ganska så lugnt, eller ja, hur man nu meanr med lungt... jag var i alla fall chaufför åt emma och rickard och niklas och även åt mina två bröder, melwin sov hemma hos mamma och pappa och det gjorde även jag med när alla kommit hem på plats.
Var i alla fall fryksta festen i Kil, så det blev säkert 4 turer mellan Forshaga och kil,den kvällen, hade nikalas STORA eveco buss och körde med och självklart så händer de ju alltid något, starx efter 23 på kvällen så ringer Fredrik(min bror) och vill bli hämtad i sörby... ute på landet så klart... eftersom han hade dålig mottagning där ute så blev jag gaidad av mamma via telefon och körde ner på en liten "fin" gräsväg.... ja och när vi skulle åka så slirade allat bara i uppförsbacken... då sa Bror att ska jag köra upp eller? ja varför inte, men så skulle ahn backa en liten bit och backade både för långt och för snett så vi körde fast i diken....
ja, vad ska man säga, så jävla typiskt.. och det fanns ingen chans att få upp den stora bussen men de lovade att dra upp den med traktorn dagen efter... fick låna en bil av en snäll kille på festen så jag kunde fortsätta köra på allt folk....
vid halv tre på natten så åkte jag genom förshaga och då hade jag släppt av alla som skulle hem så då var det bara att åka hem till mamma och lägga sig...

På söndagen så var det bara att invänta att Fredrik skulle höra av sig så jag kunde åka och hämta bilen... vid 14 så var fredrik snäll och åkte dit och bytte bil så jag kunde köra bussen till Emma och sen tillbaka till mamma och hämta Melwin och köra honom till Johnni.. sen blev det raka spåret till shell, va in där innnan jag lämnde bussen och erbjöd mig att ta kvällspasset, ahde ju inget bättre för mig precis...

igår så var det till att åka direkt till tandläkaren på morgonen och laga hål.. alltid lika roligt... not.
sen åkte jag hem till Emma som var själv hemme, vi tog en promenad runt Forshaga sen hem och gjorde lite mat och såg på en film, så kom Nina och jesper en stund, sen tog emma och jag på oss inlinsen och åkte i några timmar... var bambi på hal is i början men sen gick det bättre
får se vad det blir idag, hade tänkt att vi skulle ta en runda idag med men just nu så regnar det ju...

den som lever får se. ha de

1 kommentar:

Helena sa...

Tack för skjutsen!!
Det gick ju bra med bilen tillslut...
Han kan att bror din ;-)