måndag 18 maj 2009

Vårruset, bio, Shoppat, bingo och Fest...

Ja, det var ett tag sen jag bloggade. är ju inte hemma så mycket när Melwin inte är här...

I Onsdags morse så körde Håkan in mig till jobbet på morgonen så jag slapp ta bilen eftersom det skulle bli lite vin efter vårruset.
efter jobbet så gick jag in till stan, hämtade linser och köpte en flaska vin, sen knallade ju ut till sundsta och inväntade de andra från jobbet som skulle vara med. Kom i alla fall runt, är ju bara 5km inte alls långt, efter det så får man ju en fika kasse med smörgås och kex och vi hade ju med oss vin så det var riktigt trevligt... av alla 8000 personer som var där så var ju självklart vi bland de sista att lämna gräsmattan, Håkan kom och hämtade mig vid halv tio på kvällen och då satt de andra kvar en stund till. När vi kom hem så blev det film och lite mat eftersom Håkan i vanlig ordning inte hade ätit något.

Torsdagen var ganska så lugn... HÅkan öppnade macken på morgonen då orkade jag inte följa med så jag tog mig en promenad lite senare. åkte sen till Kil vid 16 för Håkan skulle på fotboll sen på kvällen så åkte vi in på bio och såg på Änglar och demoner... väldigt bra..

Fredagen tog vi en tur till charlottenberg för att shoppa.. och det gjorde vi.. för min del så blev det en huvtröja, ett par jeans och bäst av allt en ny jacka en soft sell som jag är mycket nöjd över :)
var där hela dagen, så Håkan släppte av mig i Kil vid 18.30 eftersom mamma och jag skulle på bingo... ingen vinst som vanligt sen körde hon mig till Håkan... blev mat och film.

Lördagen så åkte Håkan vid 09.30 för Emil hade match och jag tog det lungt en stund innan jag gick in till Fif där pöjkera spelade golf mitt i Forshaga.. grander open som dom kallar det... vilket gäng :)
jag och Emma var med dom lite sen åkte vi in till stan där jag köpte en top till kvällen, Sen släppte Emma av mig på shell där jag bytte av karin så hon mfick åka en sväng, blev bara någon timme så åkte jag hem till Håkan sen. åt mat och bara tog det lungt, förberedde för kvällen, tog oss till och med en middagslur :)
Vi satt i alal fall hemma hos Håkan till efter 23 på kvällen, satt bara och tölade, sen blev det moppen bort till Wallan som hade kalas... ganska lyckat sådant med undantag för vissa saker :)
var hemma igen vid halv fyra- fyra undgefär så på söndag så låg vi i sängen till halv ett, då var det dags att gå upp, vi åkte till macken där Håkan hann och sälja en bil, sen åkte vi in till satn och åt mat och årets första kulglass tillefterätt :)

Sen vid 17 så åkte jag till slottsbron och hämtade melwin, åkte hem till mamma och pappa en sväng, även Henak och Susanne med barn var där.
sen var de kvällen, jag försökte se på en film som jag lånade med från shell men somnade efter en kvart :)

idag så har jag jobbat, fick tråkiga nyheter på jobbet om att jag troligtvis blir uppsagd p.g.a nedskärningarna.. känns ju skit just nu.. men ska ha på möte om det imorgon och så får vi besked till veckan så vi får väll se hur det blir...

go kväll

1 kommentar:

Helena sa...

Hoppas det ordnar sig med jobbet...
Kram Kram!!