söndag 24 maj 2009

Söndag!

Igår efter att jag jobbat klart på Shell så blev det en tur upp till mamma där det var full rulle, William och Natalie skulle sova där, och Kevin, Fannie och Nellie var på besök också kom jag och Melwin, så det var barn överallt i vanlig ordning... Mamma tyckte nog de var bra att jag kom :)
blev lite mat och efterätt sen så fick Melwin sova middag där och medans han gjorde det så tod jag med Nova ut på en promenad en timme... såklart så började det regna så vi såg ut som två blötdjur när vi kom hem igen, När Melwin väl hade vaknat så åkte vi bara hen en snabbis så jag fick byta kläder sen åkte vi till Forshaga, till Wallan där det skulle bli grillat, Nina och Jesper var med också kom Emma och Rickard.
Blev även lite spel och sen även kubb. Jesper och Melwin var jätte duktiga, gick runt och drog på en varsin cykel :)
Håkan som hade varit på tränarutbildning inom innebandyn kom bara förbi och pratade en stund med mig innan han åkte hem. vi åkte väll så vi var hemma vid halv tio på kvällen och melwin somnade som en stock.

Så imorse blev det sovmorgon, vaknade av att Nina stod utanför och knackade på dörren vid 09.30, hon och Jesper tyckte det var dags att gå upp. så det var lika bra, Nina åkte och köpte frukost... mumma... riktig söndagsfrukost.

Åkte även en sväng till mamma idag också, sen hjälpte jag henne och packa in barnen i bilen för hon skulle köra hem dom till dyvelsten,
passade på att ta med mig gräsklipparen hem så det blev upp i säng för lite sova för Melwins del så passade jag på att klippa... var på tiden... mamma kom förbi så vi utbytte lite tjänster... hon krattade gräset åt mig och jag städade hela hennes bil.... tänkte att det blev lättare för hennes del.
Nina och Jesper kom sen så vi åkte till Forshaga, åt mat på petrus sen åkte vi till ängevi och kollade när Forshaga spelade fotboll...
Nu sover Melwin efter ett bad och jag ska väll plocka iordning här innan det blir kvällen för mig med. Imorgon är det jobb sen ska Melwin vara hos sin pappa resten av veckan...

Här kommer lite bilder



melwin var med Emma och Rickard på cross i Kil

Melwin och Jesper hemma hos Wallan
Rickard tog upp en igelkott som kröp runt
Melwin och Natalie kör motorcykel







Inga kommentarer: