fredag 29 mars 2013

Lååååångfredag

och den känns faktiskt väldigt lång och än är den inte slut.... kan bero på att vi är dyng förkylda.... inte roligt alls men men.
Har i alla fall kommit hem från underbara dagar i Branäs med fam Andersson. haft super fint väder och perfekt för att åka slalom... Melwin har varit lite upp och ner men det har funkat fint ändå... har ju inte direkt nä åkt hela dagen utan pausat och ätit lunch och vilat och ena dagen tog vi en tur till badhuset i sysslebäck, skönt att göra något annat eftersom man blir rätt mör i benen efter några dagar med slalompjäxor på... men vad duktiga barnen är, dom åker hur bra som helst, är så stolt över Melwin så det finns inte och är mig evigt tacksam för att jag skrev in honom på skidskolan och stod där i backen 120x6 minuter och höll på å frysa ihjäl, men vad gör man inte för sina barn och vad kul han kommer ha i framtiden nu när han lärt sig... jag själv som inte lärde mig förrens förra året missade ju alla resor med klassen men det kan ju melwin vara med på nu...
De tar sig galant ner för precis alla backar i hela branäs, fast när vi åkte runt hela berget och alla tre barnen var med så åkte Håkan först och barnen i kö efter så det inte blir tävling ner vilket det gärna kan bli om Melwin och Lovisa får bestämma... båda vill gärna vinna å vara först ;))
Även Emil kom upp i några nätter och hade med sig Tobbe och IQ, vilket var kul så det var fulla huset/stugan i folk... och vilken stuga sen... skulle vilja bo i den året om... super fin och lyxig och rymlig...

På torsdag så ringde jag till forshaga vårdcentral och fick cockiliana utskrivet till Melwin för hans hosta, Moliipect hjälpte inge bra denna gång och han har en riktig jobbig hosta som han stolt berättade för Joanna och mattis när vi kom hem att han smittade mig, håkan och sina tvillingar :)) godingen.
Kom hem på eftermiddagen då var det storstädning och tvättning som gällde och sen dess har tvättmaskinen gått i ett, ska snart hänga maskin nr 5...
Planen var att lämna Melwin på Johnnis innebandy match som var i fageråshallen på kvällen, fick i sistaminuten med oss Amanda eftersom M och U var tvungen åka till akuten med Lovisa som hade öroninflammation.... hade tänk kolla på matchen men de tog ju inträde under hela matchen och då kunde det kvitta, Melwins Farmor och gänget var där så jag följde med honom in, och bredvid dom satt Carina och Patrik så jag blev sittandes och töla med dom en stund, Melwin satt i mitt knä hela tiden och när det var dags att säga hej då så var det inte kul, kramade oss flera gånger och kom tillbaka igen och sa hej då och han kommer sakna oss jätte mycket.... åh va ont det gör i hjärtat och saknar honom så fort jag lämnar honom... usch men vad gör man?? han behöver oss båda,,,, kan ju bara föreställa mig hur Melwin tänker....;((

Nu sitter jag här i soffan efter en promenad till Ica, håkan åkte på hockey så jag får nog in å hämta honom sen för resten av gänget skulle ut och det hade inte han lust med när man mår som man mår..

lite bilder från Branäs.

på vägen upp

Myser i soffan och urban ska vara med ;))


 Hänger i liften ;))

Barnen i backen och Urban såklart

LOVE

Härligt väder

Åkt runt berget med ett stopp för lite glass och dricka

Melwin på toppen

PÅ toppen

På toppen

Solar sista dagen

Sista åket runt berget

Proffsena

En riktig tröttmössa på väg hem

I sittliften














Inga kommentarer: