söndag 24 mars 2013

Oj vad det går

fort här då...redan över en vecka sen jag fick ner en rad.... nja ingen bloggerska är jag då i alla fall, men men bättre sent än aldrig.
På måndagen Kom Anna och Adam på besök, trevligt med lite töling, sen på tisdag så vart det jobb på macken med avbrott för ett samtal på kommun, När jag slutade vid 4 så hämtade jag Melwin också åkte vi till badhuset i Deje en liten stund, vart ju så himla kallt ute så usch för att vara ute mer än nödvändigt denna dag. som tur är så verkar det ha vänt lite i alla fall ;))
på Onsdag var det dags för 5-6år kontrollen och en påfyllnadsspruta med stelkramp och diverse saker.. ont gjorde den men han bet ihop grabben min, annars så växer han så det knakar och vikten hade stuckit iväg lite  så det gäller att hålla lite koll och det är ju faktiskt som jag tycker ett föräldraransvar att man inte äter godis och dricker dricka jämt... och även med aktivitet istället för att spela Wii hela dagen.... skylanders kan nog vänta lite till, han lider inte av det... men föreslog att vi kunde mysa med frukt på fredagar eftersom han älskar vindruvor, melon och allt sånt... varför äta chips bara för att det är fredag??
min åsikt och min son...

Blev i alla fall feber som biverkning av sprutan så blev vab dag på torsdagen.... och sitter faktiskt i än så idag har vi bara tagit det lugnt eftersom vi åker till branäs imorgon så vill vi att han ska pigga på sig... Hostan är tillbaka också... suck... men så är det ju med barn...
var upp till Urban och marita en sväng igår eftermiddag och åt tacos och fira marita som fyller år imorgon.

Håkan drog på svensexa  tidigt imorse så min mor kom hit och jag bjöd henne på fisk, man får passa på när övriga i huset inte är hemma eftersom fisk inte går hem här...
som sagt så har vi bara slappat och myst melle och jag fast det fick bli en tur till maxi och köpa godis till Branäs... och herre vad folk som också ville ha godis.... och fräcka är folk också... sen delade vi på en kebabtallrik på dallas.... 


Rut myser ner sig i handfatet medans man sitter på toa

Glass i badhuset


I rutchkanan


Melle sitter i sitt rum och pysslar, vilket han gör mer och mer nu förtiden

fredagsmyyyys

men hur fiin är han inte??


rätt nöjd kille med sin nya keps

2 tröttmössor som ser på fångarna på fortet

en tröttmössa till som gosat ner sig hos Melwin









Inga kommentarer: