söndag 16 augusti 2009

slut på veckan....

ja, nu är det Söndag igen.... hur fort kan en vecka gå????

Tisdagen efter jobbet så åkte jag till Emma för att spana in kattungarna... helt kär blev jag.. gud så söta.. hade bra lust att ta med några hem....
åkte ner för att stri lite med Susanne som jobbade.. då fick hon en ljus ide om att jag skulle stanna kvar och jobba så hon fick gå hem... roligt liv som jag har så gjorde jag de... har inget emot att jobba där.. är bara roligt.
Onsdagen så var jag ledig, började dagen med att skruva ihop stolen som jag köpte till Melwin på IKEA.... gör nöjd och peppad över att jag ska banne mig klara detta själv, skruvade och skruvade och sen när jag var färdig fick jag se att stolen va lite väl stor... läste på kvittot att jag hade köpt en BAR stol och inte en barnstol... grrr så går det när man gör sig till, ringde till ikea och det skulle inte vara några problem med att byta....
åkte till shell istället, Håkan och jag skulle till stan, blev lunch på tuppen på våxnäs + lite andra ärenden han hade.... när jag kom hem senare på dagen så blev det damsugning och skurning av golven, sen fick jag en ljus ide också,,, har ju haft Henkas cykel under sommaren men nu har jag ju köpt mig en egen så jag slängde mig på cykeln och cyklade till Forshaga, hälsde på Emma, hyrde en film innan jag cyklde till Dyvelsten där mamma satt barnvakt... tölade lite med henne innan jag hämte Nova i bilen och GICK hem till Kil... Nova var helt slut... tog en timme och tio minuter med en trött vovve... nu vet man de i alla fall...

Torsdag var jag också ledig, spenderade hela dagen med Nina, var även till ikea och bytte stolen som jag sedan skruvad ihop hemma hos nina medans hon gjorde tårta.
kvällen ska vi inte ens prata om.... sjuk är jag ibland i alla fall... nog om de....

Fredag var det jobb HELA dagen.. öppnade macken 08, sen när Karin kom vid 11 åkte jag in till stan, mötte upp Håkan på våxnäs där det blev lunch på tuppen igen... vid halv två började jag jobba på sjukhuset.... hur lungt som helst på jobbet.. skönt så jag fick gå vid 21, då kom Nina med gänget från skattkärr och hämtade upp mig i en sliten Impala :) blev raggarturen via Kil, Arvika, Sunne och sen hem, var nog hemma vid halv fem på morgonen.. trött...

Lördagen så kom Nina vid 13 och hämtade mig så åkte vi till Forshaga, sen åkte vi tillbaka till Kil, kollade på brännbollen, jag blev atomatiskt hundvakt åt Taki eftersom Nisse var med och spelade. sen Körde Nina mig till jobbet så jag fick hämta hem min bil, åkte sen till Forshaga, till lokalen där Håkan va, köpte lite öl och prata lite innan jag hämtade upp Mattsson vid shell och körde honom hem till Patrik och Carina... sen var det bara att åka hem och börja om igen, gjorde mig iordning och senare på kvällen kom Patrik, Carina och Mattsson. kom även ett gäng från sunne som sen var snäll och körde oss till Killingen... riktigt roligt att gå ut i Kil ibland och träffa lite gamla kändisar :) blev en hel del tölat, träffade även Nina, hon körde en raggarkväll igen och de var snälla och körde hem mig på natten....
så imorse när jag vaknade var jag inge pigg... hårt liv man lever :)
åkte i alla fall till Emma och töla sen blev det jobbet nästa och här sitter jag nu, som tur är så är det lugnt... tur har jag ibland i alla fall....
efter jobbet sen så blir de en natt i Forshaga, Emma var själv så jobbar vi ju även ihop imorgon... är ju fortfarande bannlyst :(

ha en bra kväll

Inga kommentarer: