måndag 10 augusti 2009

Äntligen lite sol

det var på tiden att solen kom fram igen.

i fredags efter att sus kom tillbaka så åkte jag, Melwin, Emma och Felicia till skivtjärn och badade och solade en liten stund, sen åkte jag och Melwin och handlade och bjöd hem NIna på lite mat innan Melwin skulle sova. Nina och jag passade på att kolla igenom lite fotoalbum från förr:) alltid lika roligt, sen åkte jag till Emma och lämnade av Melwin där så åkte jag in till IKEA där Nina mötte upp mig, åt lite mat också köpte jag äntligen stolen till Melwin, nu ska den bara skruvas ihop också.
Sen tillbaka till Emma... då tyckte dom att vi skulle sova kvar och grilla och bada lite, så då åkte Emma och jag ner och handlade, Melwin fick sig en ny nappflaska eftersom jag inte hade med något till honom.. kankse var på tiden eftersom han fortfarande är en välling grabb :)
efter att Melwin somnat så kom Lina, martin, Wallan och ett gäng som skulle bada men vi brudar :) stannade på land, hade ingen lust att bada i poolen som det var nästan 40 grader i... puhhh.
På kvällen så fick Emma en lysande ide också, hon tyckte att jag skulle åka och jobba istället för henna på lördagmorgon så kunde hon passa Melwin så skulle hon jobba åt mig nästa lördag... ja efter att jag tänkt så det knakade så gjorde jag det, så på lördag morgon så fick jag låna deras bil eftersom Emma ville ha bilbarnstolen.. bara att åka till jobbet de.

Lördagen åkte jag direkt till Emma och jag och Melwin hade ett stort pusskalas :) godingen. tog en promenad genom fif innan jag och Melwin åkte hem till mamma och hälsade på... jag hade ju en plan jag med förstås, frågade mamma om jag och Melwin kunde sova där fast jag skulle vara chaufför åt Emma och Rickard in till hamnen, mamma som redan hade tre barn hemma tyckte väll att en till inte spelar någon roll, fast Melwin busade som bara den med de större barnen...
åkte i alla fall in till hamnen, wallan kom också dit, va inte där så jätte länge utan sen blev det en tur till burger king för lite mat innnan jag körde hem dom till forshaga och jag åkte hem till mamma och la mig på soffan.

söndagen så var det folk överallt, jag i soffan och tre barn i olika sängar i vardagsrummet, som vanligt hemma hos mamma, sen kom även Henka med famillj så det var full rulle, blev bad i poolen och solning och sen mat innan Melwin som var super trött gick in och la sig en timme innan jag väckte honom för då var det dags att åka vidare,
va ner till syrran och låna gummistövlar sen åkte vi till dyvelsten där sus och jag hade bestämt oss för att plocka knatareller, barnen lämnade vi hos Henka, åkte till hembygdsgården och klev rätt ut i skogen och kort i taket så hittade vi så det räckte för oss, nöjda var vi alla fall fast myggen höll på att äta upp oss....
Melwin somnade som en stock när vi kom hem och jag plockade iodning hemma och fixade lite med korten på datorn innan Håkan kom förbi, jag hade ju fortfarande hans jobbnycklar och när han åkte vid 01 så somnade jag också som en stock.

Idag så hade vi sovmorgon, Melwin vaknade efter tio, sen vid halv tolv så var det dags för tandläkaren för Melwin innna vi åkte till bergvik och mötte upp Johnni, hans vecka har börjat.
Då passade jag även på att köpa nya inlines så vi får se när jag ska prova dom...
snart hoppas jag.
nej, ska jobba lite nu även fast det är hur lungt som helst... gött de med ibland

Inga kommentarer: