söndag 6 juli 2008

stockholms uppdatering :)

då så var man hemma igen då efter några dagars semester i stokholm.
åkte vid halv tre tiden i onsdags, kom fram vid 19 efter att ha stannat och ätit mat efter vägen. Melwin ville bara sova en timme i bilen sen var det bra med sovningen.. sover inga lägre stunder i bilen nu för tiden... fick bli lite underhållning men det gick så bra.
När vi kom fram till syrran så blev det till att packa iordning sängen och allt annat sen så bara tog vi det lungt. Melwin kom inte i säng föräns vid 21.30. lagomt trött kan jag ju bara säga, fast det blev ju kul när vi väl kom fram, Syrran har ju två tjejer på 2 och 5 år så det var livat.

På torsdagen så packade vi ihop och åkte ut med deras nya båt, åkte in mot "stan" la till utanför skansen och gjorde iordning lite lunch sen badade de vuxna från båten utom jag... tycker inte om att bada från båt.. lite feg måste jag ju erkänna, tycker inte om att inte veta vad jag har under mig.
sen så åkte vi så man fick se gröna lund från vattnet, mycket fint, sen åkte vi ut mot ön där vi ska övernatta, Melwin somnade och tjejerna med, när vi kom fram och hade lagt till vid bryggan så bara tog vi det lungt, låg på båten och solade och drack lite öl. Barnen sov och vi njöt av tysnaden, sen när det var lull fart igen så gick vi runt ön och barnen lekte lite. på kvällen så åt vi mat på resturangen som låg där, mycket gott och mysigt. Melwin vräkte i sig allt han såg i vänlig ordning. åt en hel klubba från Wilmas godispåse, han är ju bara för rolig,
Melwin bäddade vi åt på golvet där vi skulle sova, han är ju van att sova själv och det var prefekt på golvet, fanns ingenstans han kunde grypa under. somnade vid 21.30 den dagen med, vi satt uppe och spelade plump och bara njöt av hur fridfullt det är med båt.. så skönt måste jag säga, fast melwins ålder är ju inte så rolig när man ska vara i båten, lite för liten men har var så snäll.

på fredag så blev det bad i havet, brr kan jag säga men vi badade till och med Melwin :) fast kallt var det,
blev även lite grillat på båten innan vi packade ihop och åkte hem, Melwin sov som bara den efter lunch, skönt när det guppade antar jag :)
när vi kom hem så var vi ganska så trötta, var ju så varmt hela tiden vi var ute, kan ju säga att vi hade tur med vädret och färg fick vi allihopa :) gött.
Men grabbarna hade inte fått nog, de tog pendeln in till stockholm och satt på någon utesevering och drack öl, vi tjejer som var kvar hemma + melwin såklart vi gick till affären och kpte glass och gjorde marängsvish när vi kom hem.. mumma.

på lördagen så Jobbade syrran så vi åt bara frukost och packade ihop och åkte, lika bra att komma iväg. Melwin sov inte överdrivet mycket på hemvägen heller, men lite mer i alla fall.

kan ju säga att borta bra men hemma bäst...
är så skönt när man kommer hem till det vanliga igen, särskilt nu när man har barn, finns ju inga rutiner när man är borta sådär.
idag har vi bara slappat och snart så fort Melwin har vaknat så ska vi cykla iväg och handla lite middag.

har nu lagt ut massor av bilder från sthlm.

läser en bok i bilen upp

Melwin äter persika.

spanar på vattnet

gröna lund

mammas sömntuta,( har fått låna tindras solhatt)

jag och syster

Melwin och Tindra läser menyn

mamams charmtroll

spanar in båten

nerbäddad på golvet för natten

morgon välling för barnen

brrr, va kallt :)

badat

Melwin leker med tåget

Syrran kammar bort skorv på melwin

nybadad

Melwin har satt sig brevid felix