söndag 20 juli 2008

Frykstafesten

idag är jag ganska så trött och sliten... inte så ovanligt nu för tiden... måste bero på att man får för lite sol.. haha...
kan ju inte vara något annat juh..

Igår efter att Melwin hade sovit middag så åkte vi upp till mamma och hälsade på, var ett tag sen vi var där nu.. hon tyckte det var längesen hon träffade Melwin så det fick bli lite pussar.. och Melwin är väldigt givmild med pussar... :) godingen min...
Mamma var barnvakt åt 4 av Melwins kusiner.. alla stora. äldsta 12 och yngsta 7 (tror jag) svårt att hålla reda på alla...
var livat där kan jag ju säga och Melwin stortrivdes... tiden gick så fort och så var klockan 19.. då blev det bäst att åka hem och natta lillgrabben.
Johnni kom hem vid 20 -tiden...
gick över till Henka och Susanne som skulle bjuda på mat... Susannes kompis Louise var också där... blev rostbiff och klyftpotatis... gottit..
blev lite cider och annat, också satt vi i valet och kvalet om vi skulle gå ner till frykstafesten eller inte... fick bli jag som fick bestämma så vi gick ner vid 23.30 är ju inte långt och gå.. Johnni gick hem till Melwin han, skulle ju upp 05 och jobba...
var kul där nere och gå och kolla på folk och stri lite.... Jag känner inte så jätte många längre men man känner ju igen en hel del... och ävenmina bröder var ju där och det räcker ju.. haha...
kom hem vid 03 på morgonen... ganska så trött..
fast tröttare var jag när Melwin ville ha välling 06.30 som tur var somnade han om utan ett ljud och vaknade igen vid 09...
så jag ska inte klaga men det är ingen höjdare att dricka och sen ta hand om barn dagen efter.. är man två så går det men själv är inte så kul..

vid 12 så var det kalas för Hannah som fyller 10 år imorgon.. blev tårta och kakor..
måste bara tillägga att Melwin har varit världens bästagoaste barn idag.. så snäll och lekte mycket med sig själv så mamma fick slappa lite :) behövdes...

annars så har vi packat för morgon dagen, då det bär iväg till skara somarland tills på onsdag.. ska bli gött och komma iväg och göra något igen.... hoppas bara vädret är någorlunda...

så det blir uppdatering efter onsdag...
håll till godo ni få som läser min tråkiga blogg om mitt tråkiga och enformiga liv.. haha

Inga kommentarer: