torsdag 10 juli 2008

invigning

igår var det ju en sån underbar dag, trodde inte att det skulle bli så fint när vi gick upp.
efter frukost tog vi som vanligt en promenad, fast idag så var Susanne och barna med,
när vi kom hem så packade vi upp alla utemöbler, upptäckte självklart att bordet var trasigt så Johnni fick åka in och få ett nytt... typiskt...
Emma kom också och hälsade på, satt ute och tölade lite.. trevligt.

medans Melwin sov middag så oljade vi in alla möblerna... inte lika roligt men det är lika bra att få det gjort.
Sen klippte jag även gräset, var ganska så behövligt och det blir lika fint varje gång man har gjort det.
Vid 17 så åkte vi ner till fryken med Henka, Susanne och barnen. blev första doppet i fryken och jag kan faktiskt säga att jag tyckte det var varmt... kanske för att jag jämför med havet???
Melwin fick också bada + att det blev några dyk...
så skönt var det, blir fler gånger kan jag ju säga...

när vi kom hem så blev det till att starta grillen för att inviga våran altan och utemöbler, altanen är ju inte färdig men golvet är ju klart och det är huvudsaken...
blev massor av grillat som vanligt... usch vad mätt man blir alltid.... äter för fort för min del... är som man inte har fått mat förrut...
blev även lite vin och drinkar... mycket gott ända till myggen började komma då var det dags att gå in.
hände även en incident med stolen som sprack i armstödet.... får förhoppningsvis en ny...
man mste ju verkligen lägga ut minst det dubbla i pris om man vill ha ordentligt hållbara trämöbler nu för tiden.... men så är det, vad ska man göra???

idag har vi inga väldiga planer, Johnni har ju sin sista semestervecka... tänk vad fort det har gått. hellt otroligt...

nu blir det i alla fall frukost.

Inga kommentarer: