måndag 14 juli 2008

Lite uppdatering

skulle verkligen vara på sin plats.
Har precis gett Melwin mat och nu ligger han och sover middag. så då får man ju passa på att sitta här ifred...

I lördags så var det ju inte det finaste vädret när vi gick upp, mörka moln överallt så vi skippade morgonpromenaden och gick bort till grannarna istället... medans vi satt där på altanen så blev det ju som sagt oväder, åska och hur mycket regn som hellst... blev sittande där i några timmar, och när det hade klarnat så var det dags för lunch.
bestämmde i alla fall att vi skulle laga god mat och dricka lite på kvällen med Henka och Susanne.
blev bakad potatis, kött och vitlöksmör... rena viktväktarmaten... haha... det var ju lördag...
var trevligt i alla fall, blev lite öl, vin och lite drinkar som jag blanade ihop....
gick hem vid 02.30 men jag somnade inte förräns strax före 05.... tröttt....
som tur var så var Melwin väldigt snäll mot oss på söndagen, och vaknade inte förräns 09.40 mycket uppskattat kan jag lova.

Gick en promenad till Putte (bror) och Sandra och hälsade på. Sandras syster som numera bor i Spanien är och hälsar på.... blev lite kaffe innan vi gick till affären och handlade lite gott till kvällen,
jag och Susanne åkte till Shell i Forshaga för att låna film, fast vi såg på varsitt håll, ingen var speciellt sugen på att umgås tror jag... haha.

så dagen igår var lugnoch idag så har Johnni börjat jobba igen efter 4 veckors semester... han hade lite ångest igår kan jag ju säga... men vad gör man??

jag och Melwin åkte till Shell på fm och lämnade tillbaka filmerna, träffade chefen och han ville gärna att jag skulle jobba, de är väldigt kort med folk, så det händer nog att jag gör det i Augusti.. men vi får se, ska prata med min bättre hälf om det... :)

snart så fort Johnni kommer hem så ska jag inte till K-D, ska till optikern igen.. har provat lite olika lins sorter och nu fungerar det bra så nu ska jag köpa för ett halvår så jag har... annars blir det lungt idag....

ska grejja lite nu tror jag..

Inga kommentarer: