torsdag 29 januari 2009

Spöken???

Ja, vad säger ni. tror ni på spöken???

kanju bara säga att jag böejar att göra det i alla fall särskillt de här senaste dagarna efter alla historier på jobbet...

det började med att efter att vi städat bort magsjukan så flyttade vi in en gubbe på en enkelsal och för någon vecka sedan så dog det en tant där....
en natt nu i veckan så kommer gubben ut till nattpersonalen och sager att han vill sova någon annastans för det är en tant som pratar med honom hela tiden och stör.... personalen säger att det är väll vi som pratar... gubben går men kommer tillbaka efter en stund och säger att han vill verkligen inte sova där för tanten pratar med honom så han får inte sova.... Hon heter .... (säger hennes namn) och hon har en röd kofta på sig...
och denna dam som dog där hette precis så och hade ALLTID en röd kofta på sig och det finns inte en chans i världen att han skulle veta detta...

ja, man kan ju börja undra.... även nu i veckan så har han pratat om att det är MYCKET i rummet....

vad tror ni..??



Nog om detta spökeri :)
idag efter jobbet så åkte jag och Hämtade Melwin så åkte vi in till stan, var på bergvik och kollade. köpte lite kläder till honom + en ny mössa vilket var på tiden.. Nina kom ut så jag fick lite sällskap, passade på att äta lite + att jag handlade till fredags frukosten på jobbet imorgon.. det var min tur...

Nu så sover melwin och jag blir nog inte sen med detta heller. imorgon är det sista passet för denna vecka... skönt...

god natt på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå va läskigt...Hoppas man inte blir sjuk så man måste ligga på sjukhuset ;-)

Anonym sa...

Du har blivit utmanad...

Emma sa...

hihi ja jag har bara väntat på något sånt. vilken sal va det i? Så jag vet vilken sida jag ska jobba på=)