onsdag 21 januari 2009

magsjukan...

Ja, har fått nog av magsjukan snart även fast jag har klarat mig.
i lördags när jag kom till jobbet så var det magsjukan där och det har jag jobbat i hela tiden,

hämtade melwin i måndags efter jobbet... så gött och få snosa på honom igen.

På tisdag vid 12 tiden så ringer dom från dagis och berättar att Melwin har spytt så det var bara att säga till chefen att jag måste gå.. (inte kul för våran chef kan jag säga som nästan inte har någon personal kvar... suck)
hämtade i alla fall en trött grabb på dagis, vi gick upp direkt i min säng och la oss fast det dröjde inte länge så var hela sängen och jag och han nerspydda... härligt..., sen spydde han någon gång till efter det innnan han somnade helt utmattad.. jag med för den delen...

som tur var så blev det inte mycket mer än så, lite diarrer men inga mer spying... tur är väll det, fast han var trött och hängig hela kvällen... fick även behålla både blåbärssoppan och vällingen på kvällen.
idag har det också varit lungt men han är ju tröttare än vanligt... men de blir väll så. imorgon så ska han till pappa igen och jag ska åka till jobbet....




lägger in lite bilder på en liten sjukling :=






1 kommentar:

Fru S sa...

Vilken fin bild på er!
Hoppas han kryar på sej och att du klarar dej undan hemska magsjukan!
/Elin