söndag 28 oktober 2012

Tomtenisse vs Dracula

Nu var det ett tag sen igen då som man fick ner några rader här... under veckan var det mest jobb och på fredag så var vi lediga då kom mormor hit och fikade och lämnade av deras vinterdäck som Håkan ska fixa. försåg mamma med lite mat också och slängde ihop en kaka till fikat, och här hemma försvinner sånt ganska så fort så man behöver inte oroa sig att det blir gammalt eller att jag måste äta upp allt :))
på kvällen åkte vi på innebandy i Karlskoga så vi kom hem runt halv tolv på natten, man var ju tvungen att inta lite mat på donken också ;)
Lördag blev det som rubriken... tomtenisse vs dracula


Jag, Håkan, Melwin, Marita och tvinsen åkte upp till inge i halla eftersom det var tömtehälja denna helg, jag ahr alltid missat den men nu iår så passade det bra att Melwin var hemma och allt. Så tomteluvan på och sen väl där så blev det fiskedamm och kolla läget, inte värst mycket men ändå lite mysig stämning ;)

På kvällen blev det sminkning till en vampyr och jag kan ju säga att någon konstnär är jag ju inte men va faan, man får ju försöka i alla fall ;))
blev tacomys och en varsitt glas rött till oss på kvällen
idag så var det Boll och Lek på fm och där fick vi med oss 2 tvillingar hem ;) så det har varit fullt hus i stort sett hela dagen, och eftersom grabbarna har varit på innebandy så var vi själva, så medans dom lekte så passade jag på att måla klart fönstren nere i tvättstugan så nu kan jag hänga upp gardinerna, blev en kulminarisk lunch tillmig och barnen i form av snabbmakaroner och köttbullar och sen blev det nygjorda choklad bollar till efterätt ;))
Nu ligger Melwin under filten i soffan och kollar barnprogram men det är ju dags att sova så då är det bara att tjata lite på en som inte vill sova.... "men mamma, bara lite till" har man ju hört några gånger 





kontrollanten Ruth

Hur mysigt som helst

Fiskedammen

Inga kommentarer: