torsdag 11 december 2008

Lucia firande

PÅ dagis har det varit idag....
Gick och hämtade Melwin före tre så jag skulle få gosa lite extra med honom.. fast innan jag kunde gå så var man ju tvungen att skotta garageuppfarten.. kommit mycket snö ju....

På väg till dagis så insåg jag att det inte var någon ide att köra Melwin i kärran hem för då hade vi väll aldrig kommit hem... så han fick sitta på mina axlar hela vägen hem... tur att det inte är så långt...
Sen blev det till att laga mat.. gjorde biffar som melwin gladeligen tryckte i sig.. även fast han är liten i maten nu för tiden.. sen blev det till att byta om till tomtedräkten.. så fin så....
Johnni fick komma och hämta oss så vi slapp att gå dit...

Själva lucia tåget var som det är på dagis anter jag... alla vill ju inte gå med... inklusive min.. haha så jag fick gå med men syrran hade samma problem hon + någon mer.... Förstår om Melwin inte hade någon lust eftersom han hade varit där hela dagen och var ganska så trött... blev hem tidigt i alla fall efter att ha sagt Hej då till Melwin, Johnni hade bråttom till Grums...

så nu sitter jag här, har precis skickat iväg beställning på julkort.. bättre sent än aldrig... lyckade få en någorlunda bra kort i tomtekläderna på dagis.. det får duga...

Nej, ska nog fortsätta kolla läget här.


kommer lite Lucia bilder också :)









2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken liten söt tomtenisse!
Julkort är på väg till er åxå...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.