fredag 30 augusti 2013

körtelfeber

Ja det fick vi konstaterat ikväll att Melwin har. Har vart halv dålig hela veckan men va i skolan mån och tis men sen gick det inte, jätte ont i halsen, när jag tittade i halsen på honom så var det mer än svullet och såg sjukt ut helt enkelt.  Fick en tid på vc-forshaga vid 11 på onsdag, halsprov som inte visade något, sköterskan blev förvånad över det med tanke på hur det såg ut. Fick åka hem
Torsdag blev det ipren till frukost och sen iväg i 10 min för skol kortet som han absolut inte ville missa, väntade in stängning av vc-forshaga och ringde 1177 istället och fick tid halv åtta på gripen så vi åkte in. Det räckte med att doktorn kände utanpå halsen och bara kollade in i munnen för att konstatera att det var något, blev halsprov igen och även andra prover vilket visade på körtelfeber. 
Imorgon ska jag ringa vc - forshaga för att ta leverprover så man ser om den har blivit påverkad... hoppas inte för då är det noll aktiviteter i några veckor.

Blir så irriterad på att man ska behöva åka till stan för att få någon bra hjälp. Har sagt det förut men är värt att kalla dom cykelverkstad igen... fy.. doktorn på gripen höll med mig med tanke på att vi varit där dagen innan. ..

Nu är det feber frossa, precis fått gett honom ipren och han var genom blöt av svett.. stackaren min ♥♥



Inga kommentarer: