fredag 4 januari 2013

fredag kväll

Tänt lite ljus i min ensamhet och en skräll så har jag tagit mig ett glas vin... det är en skräll de men va faan, måste ju tycka lite synd om mig själv men mysigt är det ändå ;))
Har gått av två nätters pass nu och det känns gött faktiskt men vi har haft två väldigt bra nätter och de jag jobbat med är störtsköna och vi har varit väldigt kreativa inatt så som det förra inlägget löd så är det upp till kamp... Man har ju faktiskt rätt till åsikter och lite inflytande måste man ju få ha eller åtminstonde försöka.

Efter dagis så var melwin hos tvinsen och lekte och senare på ef så packade jag och håkan in lite ved och korv med bröd och tog med oss barnen till skogen för lite korvgrillning... mysigt... även Marita och Urban joinade oss.
Här hemma händer det lite småsaker och det känns bra, fler lister och passbitar är på plats och även valvet in till vardagsrummet har Håkan fixat och när han höll på med det så ville ju inte jag titta på så jag började tvätta hela trappen och sen börjades målning.... Uuu va töligt men ett steg närmare en mycket finare trapp än den extremt slitna som var. 
har även köpt en tv till "Sällskapsrummet" nere och då passade vi även på att köpa ett Wii av Emils kompis...  Melwin blev överlycklig så nu är det bara skylanders som fattas men vi får nog jobba ihop lite extra money för det... kan ju inte bara köpa köpa hela tiden ;))

Nyår som va så firade vi den hemma eftersom både Emil och Joanna skulle ha massa kompisar här och det känns inte helt OK jämt att lämna dom själva, dom litar vi helt på men man vet ju hur fester ibland kan urarta och annat folk kommer, vilket det blev så men det gick helt okej, melwin var nöjd med raketskjutningen vi hade laddat upp med och vi hade även köpt 2st risballonger eller vad det nu heter men det slutade med att mattis fick jaga den in på grannens tomt för det blåste lite väl mycket.
Har förövrigt städat bort granen för den såg ut som 7 svåra år efter att båda katterna klättrar och river ner både glitter och kulor så nu gav jag upp

under helgen blir det lugnt förutom att det blir lunch hos mamma imorgon och sen ska Melwin på barnkalas sen till veckan så är det nattjobb igen,

lite bilder


julgranen på plats

julgodis check




Jesper och Melwin i mariebergsskogen


Rut fiskar i mitt vattenglas

Melwin och Natalie på jul




Tomten kom tydligen iår också


Och ett DS hade han med sig, vilken lycka


Men gött nytt år då ;))



Emil och Melwin



Katta i granen


Nyår 2012






Inga kommentarer: