torsdag 3 april 2014

Det var inte igår...

Här var det torka kan man säga..
just nu är jag mest irriterad så vi tar det först... Ärlighet... en enda sak och inte ens det går, hur ska man då kunna börja släppa saker och gå vidare?? ärlighet om små saker (och även stora) leder till en bra botten av att man kan lita på varandra... frustrerad, grr.

nog om det.

en uppdatering av Thailand tex. underbara två veckor men ett perfekt flyg som vi absolut kommer att boka med igen, mellanlandning i Doha halvtid så det var perfekt att sträcka på benen, framme i Bangkok letade vi upp någonstans där vi kunde boka inrikesflyg till koh samui, och där landade vi framåt lunch.
blev några nätter där med en snorklingstur och även hyrde moped och kollade in ön. En underlig resa utan något förbokat började påväg till Huay yang. tog i alla fall båten till fastlandet i chumpoon där vi mirakulöst hittade en person som visade oss på en buss som skulle ta oss in till bussstationen, blev först avsläppta på tågstationen för att sen bli påslängda på en tuk tuk till busstationen... där frågade vi hur vi skulle komma till Hyau Yang och hon sa en vantetid på allt mellan 1-3h med redan efter 15min fick vi slänga oss på en buss... haha organiserat kaos kallar vi det för. All denna resa kostade ca 100kr för oss båda att fraktas ca 40mil.billigt.
bussen släppte av oss uppe på huvudleden där vi kände igen oss men en bit på ca 4km att gå så var det bara att börja, inga taxi bilar i närheten. efter ca 200m stannar en tjej på en moped och frågar oss vart vi skulle och hon visste inte exakt vart det var men jag på först bakom henne med min resväska i knäät åkte vi.... fick panik när jag insåg med mitt superdåliga lokalsinne att hur f**n ska jag kunna guida henne till rätt hus, hade vart bättre om Håkan åkt med först...men tro på f**n att jag lyckades hitta rätt, kors i taket, släppte av mig för att sedan åka tillbaka och hämta Håkan, inget betalt ville hon ha helelr för hjälpen men självklart fick hon pengar... räddaren i nöden :)

Andreas och Sandra bodde i huset när vi kom och planeringen var att vi skulle dela en natt innan dom åkte vidare och lägligt fyllde Andreas 30 så det firades med champagne och middag på en mysig resturang.
dagen efter åkte dom och våran semester började på riktigt, ett helt underbart ställe med i stort sett bara svenskar inte alls mycket folk, stranden är milslång och man ser kanske 10 pers... hoppas att det inte expanderas allt för mycket för lugnet är underbart, nästa gång ska definitivt melwin med.

provade alla resturanger nästan, solade sparsamt, badade, åkte massor av mil på moppen, dansbandskväll med Roffe, manikyr, pedikyr, glass i alla dess former,öl, drinkar m.m ... blev en underbar förlovning ensamma på stranden med skumpa och rosor och jordgubbar ;) sen middag på en fin restaurang precis vid havet :) LOVE
verkligen lyxat till det och bara haft semester.
dock har tankarna varit både med Melwin och hos Marita som oppererades samma dag vi åkte och det var ångest delux, när dom som mest behövde oss just då skulle vi åka men det ska vi ta igen massor ;)
blev 1 natt i bangkok på baioyke sky hotel, det högsta hotellet i landet... maffig utsikt och ett bra hotel, såg ingen om demonstrationer och lite shoppat till barnen blev det.

Nu har vi varit hemma i några veckor och semestern känns avlägsen, gissa om jag hade längtat ihjäl mig efter Melwin... uuuh va kramsjuk jag va å han med ;)
svårt att uppdatera om allt men vi har hunnit vara på kalas, tvinsen har sovit över, lagt golv på altanen, grejjat i trädgården, kapat och fått bort all ved... ja listan är lång :)

bilder kommer inom kort ;)
 

Inga kommentarer: